my hair

2011-06-18 @ 11:21:00

Det är många som frågar hur jag underhåller mitt hår och hur jag fått till min hårfärg etc så jag tänkte ta det i ett inlägg!
Jag tvättar håret 2-3 ggr i veckan. Det ska inte behöva tvättas mer än 1 gång i veckan för det sliter bara onödigt på håret. Dock så jag använder jag plattång varje dag och har gjort det sen jag gick i sexan. Under en period från att jag var 10-18år tvättade jag håret 6ggr i veckan eftersom jag spelade hockey så det blev svettigt och äckligt så mitt hår borde vara barbiehår vid det här laget. Det är inte fräscht men inte överdrivet slitet heller. Men det är slitet, haha. Iaf..jag använder en hårfärg som heter brilliance nr 872 från schwarzkopf och till det en färgbomb nr 500 och då ser mitt hår ut som det gör nu. Hade brunt hår innan jag frägade med typ 1,5 dm utväxt (ingen tydlig) så det är därför mitt hår är mörkare i topparna. Jag vill inte ha det såhär så ska försöka fixa det efter rhodos!
Några frågor?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur lyckas du hålla håret så rent?:) För det ser jätte fräscht ut..



Jag duschar varannan dag, ändå hinner mitt hår bli fettigt!:(

2011-06-18 @ 15:30:39
Postat av: Ellen

jag vet inte..håret har väl vant sig..innan blev mitt också fettigt så fort men börja använda torrschampoo och försök tvätta det var tredje dag istället tills det vant sig:)

2011-06-18 @ 15:35:06
URL: http://mswestin.blogg.se/
Postat av: athanasia

Hej! Ditt hår är superduper snyggt! Jag tänker också färga exakt som din :) Jag är mörkhårig så jag ska köpa också brilliance 872 men du sa att du blandar den med något annat nr 500 som jag inte hittar :/ Vore jätte snällt om du kunde svara! :)



Puss och Kram

Athanasia

2011-11-21 @ 14:31:54
URL: http://athanasiiaa.blogg.se/
Postat av: Julia

ja vad menar du med "färgbomb nr 500"? Have to know

2011-12-13 @ 19:57:52
Postat av: Anonym

färgen först o bomben sist? har ungefär samma färg som du dock dassigt.. Tänkte göra en färgning först? El?

2012-07-05 @ 16:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0