FRÅGA TILL ER

2011-04-30 @ 10:08:00

Hej mina fina readers! Jag har en fråga till er här och det handlar om mitt hår (vad annars..) Jo, som ni ser så är mina toppar mycket mörkare än i hårbotten och folk jag pratat med har sagt att jag ska bleka det men hur gör jag det? Jag kanske är helt efterbliven men jag har aldrig gjort det och jag vet inte vad man använder för nåt och sådär..vill göra det själv för det blir billigast så eftersom jag inte är gjord av pengar för tillfället så att säga.
Så VAD ska jag använda och räcker det att bara bleka i topparna? Tacksam för svar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror det kommer bli jätte svårt att få det bra och jämt om du ska bleka topparna hemma tyvärr :/



//din blogg är bäst och du är så snygg!

2011-04-30 @ 10:51:19
URL: http://madeleinecederholm.devote.se
Postat av: Anonym

Jag håller med, tycker det är nog smartast att inte göra det hemma själv om du ska bara bleka topparna. Det blir nog bättre om du kanske väntar tills du kan gå till en frisör istället :/



älskar din blogg också, skiiit bra!!

2011-04-30 @ 11:10:14
Postat av: theresa

nooo blond! :(

2011-04-30 @ 13:08:18
Postat av: t.

alltså rent logiskt borde du kanske kunna "tvätta" ur en del av färgen i topparna så det blir ljusare? och plattången ljusar upp en hel del men slitsamt som fan är det. annars kanske du bara kan färga topparna med en ljusare röd färg som inte kostar skjortan?

2011-04-30 @ 13:47:59
Postat av: sara

men vaa, spara de snyggt ju :p

2011-04-30 @ 14:18:07
Postat av: fanny

alltså när jag hade rött hår för några månader sen så hände samma sak mig också och jag blekte det hemma och resultatet blev faktiskt bra. alla sa liksom ba neeeeej du måste avfärga och blabla hos frissan men det går bra bara man har tålamod. men tänk på att inte ha blekningen allt för länge eftersom då är ju risken stor att det bli ojämn färg typ orange eller så och att du måste bleka om hela håret. Fast sen funkar det ju olika på olika hår och det sliter ju helt sanslöst mycket men för mig funkade det bra iaf. Lycka till snyggo!!=))))

2011-04-30 @ 14:27:47
URL: http://fannymlundberg.blogspot.com/
Postat av: Erica

du kan bleka topparna hemma, dom kommer ju bli oranga men ljusare. det är ju perfekt när man ska ha rött hår att man inte behöver oroa sig för "gula" pigment.sen lägger du i princip bara den färg du vill ha på det sen. Kör hårt!! Har själv haft rött hår och det är ett helvete att hålla de snyggt :)

2011-04-30 @ 17:32:56
Postat av: sanna

Var berädd på att du inte kommer få en snygg ljusare brun nyans på håret om du bleker det. Det kommer bli oranget. Men ingen panik! Efter att du blekt håret och fått den oranga färgen så köper du en toning. Det är nu du måste se till att tona håret i samma nyans som håret uppe på huvudet!Har du otur så blir ditt hår för mörkt, och resultatet blir ungefär som det var innan du blekte håret... Men det finns chanser att resultatet blir bra! Men se bara till att toningen inte sitter i för länge!!! Bättre det blir för ljust än du ville ha, för då kan du ju bara tona håret igen. Om det blir för mörkt måste du ju bleka håret igen...

2011-04-30 @ 21:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0