Måste få ett stopp

2010-07-16 @ 23:43:35

Såhär såg det ut i början när jag höll på att hänga upp kläderna men nu är den proppfull.

Nu när jag sitter här och läser bloggar och funderar på vad jag ska blogga om så kom jag på att jag MÅSTE rensa min garderob. Det är förjävligt. Hälften av kläderna jag har får inte ens plats i min nya garderob. Inte i den gamla heller för den delen men det är en annan sak. Problemet är att allt jag har just nu i mina garderober passar mig, Inget är förlitet men jag har för mycket kläder. Det märks kanske inte eftersom jag går princip omkring i samma kläder (mina favoriter) men jag har mycket oanvänt som är snyggt och jag fattar inte varför jag inte använder det? Varje dag tar det mellan 30 min och en timme att välja kläder. Till fest tar det ännu längre. Kan ta upp till 3 timmar. Och trofan det beror på att man har för mycket att välja mellan. Har 3 lådor med jeans som passar mig och jag använder inte ens jeans? Bra. Det var bara ett exempel. Trist med för mycket kläder faktiskt. Kläderna förlorar sitt värde då. Vet inte hur jag ska göra mer än att minska lite på klädshoppingen lite en aning kanske. Har upptäckt att kläder inte är allt (hm...fast jo) Jag har egentligen allt jag behöver och mycket mer men jag har svårt att stå emot ett snyggt linne eller något liknande när jag väl står där. "jag kan ju inte komma hem tomhänt", "men fan..jag har ju pengar" brukar det låta i mitt huvud. Jag har blivit bättre för det var värre innan. Stod emot snygga klänningar för 75kr för bara någon dag sen. Det är fan bra jobbat. Men fan vad dumt ändå. Haha.
Kom också på att jag har alldeles för mycket skor också som jag inte använder. Flera påsar. Onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0