FAN VAD JAG ÄR SNÄLL

2010-05-03 @ 17:04:19

Bara för att jag är så snäll så ska jag bjuda på mitt specialrecept på lasagne som är hur god som helst om man lyckas som jag alltid gör, hoho! Flera har bett mig skicka receptet så jag lägger upp det här ist så får ni kopiera eller nåt!

Ingredienser
3 gula lökar
1 burk krossade tomater
5 msk tomatpure
1 tärning grönsaksbuljong
2,5 dl grädde
1 tsk salt
1 krm peppar
5 tsk basilika
5 dl keso
Lasagneplattor
Riven ost

1. Sätt på ugnen på 225 grader
2. Skölj och skiva löken. Fräs den i smör (INTE ÄCKELMARGARIN NICKE!) i en kastrull.
3. Tillsätt krossade tomater, tomatpure, grönsaksbuljong, grädde och kryddor. Låt koka i 10 min.
4. Smörj en form. Varva lasagneplattor, sås och keso i formen och avsluta med att strö över osten så det blir som ett frasigt täcke överst. Ställ den längst ner i ugnen i 30 min.

LYCKATILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0