EN AV 15

2014-07-30 @ 22:38:00

silk shirt from filippa k
 
Jag har inte berättat för er att jag blivit angtagen till designteknikerutbildningen på textilhögskolan i borås. För nyfikna som inte vet vad det är kan ni klicka här för att läsa om den. Jag hade absolut inte räknat med att komma in då dom bara har 15 platser per år. Har fått en liten lägenhet i villastaden. en nyrenoverad jävel. känns jättekul men samtidigt trist att lämna min pojkvän hemma i sthlm. (han pluggar på kth så han kan inte flytta med) men nu vet ni iaf. jag unnade mig denna underbara silkesskjorta från filippa k direkt efter att jag fick samtalet om att jag fått boendet. den var på rean! har uppdaterat min bloppis pyttelite med lite acne. kommer att fylla på med mer när jag kommer hem från palma. jag känner ingen i borås så det vore kul att ses om jag har någon läsare i borås!

Kommentarer
Postat av: Sanna Preifelt

Grattis tjejen :) Bor inte i Borås tyvärr, men var där igår - finns många trevliga människor där :)

Svar: Tack så mycket!! :) ja det tror jag säkert :D
mswestin

2014-07-31 @ 11:27:32
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Rachel H

Congratulations Ellen!! Well done! :)

2014-08-01 @ 16:10:04
Postat av: Caroline

Hur hittar man till bloppisen?

Svar: mswestinbloppis.blogg.se :)
mswestin

2014-08-04 @ 18:21:31
Postat av: Linnea Nordquist

Grattis ellen! Jag har bott i borås i tre år och pluggat i samma byggnad som textilhögskolan, men precis flyttat till göteborg. Ths är fantastiskt och du kommer garanterat trivas jättebra! Jag kommer hänga en hel del i borås så vore kul att träffas, jag har ju läst din blogg i flera år! Dessutom tror jag att du kommer hänga i gbg en hel del, då det är så nära från borås och många på ths bor där, då får vi ses! Kram :)

Svar: jaha vad roligt! det tror jag med :) ja men absolut det vore kul :) kram
mswestin

2014-08-04 @ 21:06:14
URL: http://liquist.se/
Postat av: Julia Syrén

Hej! :)

Jag hittade det här inlägget på google när jag sökte efter "designteknikerutbildningen". Kunde inte låta bli att kommentera, jag har också kommit in på utbildningen till hösten. Känns helt sjukt då det bara var 15 platser :o Grymma vi är!!

Och så ska jag också bo i en nyrenoverad lägenhet i Villastaden, så vem vet, vi kanske blir grannar. Haha! Jag ska bo på något som kallas "Ärlan" 20kvm. Ska du också?

Hur som helst, kul att hitta en klasskamrat. Då ses vi snart :D Jag är så taggad!!

Julia

Svar: men guuuud! vad kul :D jag ska också bo där i lgh 109..! fan vad sjukt! :D då ses vi! jag är också fett taggad :D
mswestin

2014-08-12 @ 12:59:35
Postat av: Annie

Hej!
Jag undrar vad det är som krävs för att bli antagen? Läste något om 20 veckors studie av mönsterkonstruktion, hur har du gått till väga?

MVH Annie

Svar: ja precis man måste ha en bra grund...jag gick ett år på en grundläggande designutbildning, jag gick modeskolan som ligger på folkuniversitetet i sthlm och så finns det en på tillskärarakademin och vad jag hört ska den vara bättre så jag skulle nog satsa på den. annars kan du gå kurser motsvarande 20 veckor ;) lyckatill!
mswestin

2014-08-12 @ 17:06:53
Postat av: Matilda

Jag tyckte väl att jag såg dig igår i skolan! Har inte läst din blogg på länge men när jag fick syn på dig igår var jag tvungen att kika in här och se om det stämde! Se där! :) vad kul för dig, är nog en riktigt bra utbildning! Älskar textilhögskolan och våra nya lokaler, jag själv går andra året på Textil Produktutveckling och Entreprenörskap :) ha det bra så ses vi kanske ;)

Svar: Jaha vad roligt! Kom gärna fram och hälsa:)
mswestin

2014-09-24 @ 08:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0