Sminkningen

2010-09-26 @ 10:40:29




Här är alla penslar och ögonskuggor jag använder.

1. UNDERLAG.
Jag använder mig av denna och pensel 4 som är en foundationpensel
2. EV. CONCEALER (Men jag hade inga fläckar att täcka idag)

3. ÖGONBRYN
Först formar jag brynen med en genomskinlig mascara så att dom inte flyttar på sig. Sedan använder jag en ögonbrynspenna. Innan hade jag ögonbrynsfärg men jag gillar penna mer nu. Har haft många lite dyrare pennor men denna jag köpte för 12 kr (rea) på hm är den bästa jag haft, haha.

4. SOLPUDER
Sedan tar jag lite solpuder på näsan, hakan, kinderna och i pannan. Jag använder puderborsten, nr 1.

5. ROUGE
Jag lägger rouge på kindbenen för att få dom att se större ut. Borste nr 5 som är en rougeborste. Minen är obligatorisk!

6. EYELINER
Först lägger jag en vit eyeliner där man i vanliga fall lägger svart. Hoppas ni ser på bilden för jag kan inte förklara. Det gör jag för att få ögonen att se större ut.
Efter det lägger jag svart eyeliner runt ögat, utanför. Så att den ligger under underfransarna.

6. SKUGGNING AV EYELINER


Tar en svart ögonskugga (nummer 6) och pensel 2 och skuggar så att eyelinerstrecket inte blir så "hårt"

7. SKUGGA ÖGONGLOBEN

Skuggar ögongloben som en ostbåge typ. Använder en mörkbrun färg till det och pensel 3 och ögonskugga nr 5.

8. MER SKUGGNING


För att "möta" den mörka färgen tar jag en ljusare. Också pensel 3 och färg 1 eller 4. Jag tog båda två. Först nummer 4 sen 1. Jag har försökt rita som ni ska måla för att ni ska förstå eftersom det inte syntes så bra på bilden vad jag gjorde.

9. LÄGG TILL LJUST

Jag tar färg nummer 1 och lägger precis under ögonbrynen.

10. MASCARA



Börja med underfransarna. Sedan böjer jag överfransarna på två ställen. Längst in och i mitten. Sedan tar jag på mascara.
11. LÄPPAR

Först tar jag lypsyl för att läpparna inte ska vara så torra och för att läppstoftet inte ska vara ojämn. Tar sedan läppstiftet som är nudefärgat. Efter det brukar jag använda läppglans men det gjorde jag inte igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0