Jag är stressad

2010-10-27 @ 20:46:00

"Symtom på stress:

Det allra viktigaste att tänka på är att varje människa upplever stress på olika sätt, därför skiljer sig symtomen också åt. Det flesta som känner sig stressade brukar märka som första signal att de sover dåligt eller är ledsna. Men som sagt, det är individuellt.

Andra symtom kan vara att man känner en trötthet som inte går att vila bort, man känner sig rastlös och har svårt att koppla av och varva ner. Man kan även känna sig irriterad, olustig, orolig, rädd, ledsen eller få ångest när man blir stressad.
Stress brukar också vara förknippat med sämre minne och att man får svårt att koncentrera sig. Är det riktigt allvarligt kan man även få hjärtklappning, högt blodtryck eller känna att det är svårt att andas. Många stressade människor får problem med magen, så som magkatarr eller förstoppning.
Ett annat vanligt symptom som dessutom är lätt att se förbi är huvudvärd och stelhet och smärta i kroppen. Lätt att tro att dessa åkommor beror på andra saker än stress."

Kopierade texten från dessies blogg. Allt detta stämmer in på mig. Visserligen visste (eller mamma visste) att jag var stressad men allt detta hade jag ingen förklaring på, men nu vet jag det. Jävla stress.

KISS N BYE

Kommentarer
Postat av: emmi

Herregud vad snygg du är!!



Ta hand om din kropp och ät bra mat och inget starkt!!

2010-10-29 @ 23:50:18
URL: http://emmismode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0