Smink

2010-02-09 @ 12:18:12


hannah om Fredag:
Hej! kan inte du visa lite hur du sminkar dig, vad du använder för produkter etc. såg nån bild där du va sjukt snyggt sminkad:D

Visst kan jag göra det! Jag kan visa hur jag sminkar mig någon annan gång om någon önskar men jag kan visa vad jag använder för produkter till att börja med och hur jag gör steg för steg:
Steg 1: Ögonbryn

Först tar jag den genomskinliga mascaran från Isa Dora och formar brynen. Sen använder jag antingen ögonbrynsfärgen från hm eller en ögonbrynspenna.
Steg 2: Concealer

All cover mix från Make up store. Den röda täcker blåa områden ex. under ögonen. Den gula täcker finnar och röda områden. Den ljusa använder jag som highlighter under ögonbrynen.
Steg 3: Underlag

Foundation från Loréal: True match. Den är verkligen den sämsta foundation jag haft men det var även den ljusaste jag hade för jag är så jäkla blek nu och jag har inte råd att köpa ny. Ska köpa en från Make up store eller clinique när jag får pengar. Puder från Isa Dora.
Steg 4: Solpuder

Ibland använder jag solpuder på kinder, näsa, panna och haka. Från Isa Dora.

Steg 5: Ögon

Brukar sota ögonen lite med mörk ögonskugga och ibland använder jag bara en eyeliner.
Steg 6: Rouge

Använder lite olika rouger, beroende på vad jag känner för. Den svarta är krämig och dom andra puder. Alla från Isa Dora.
Steg 7: Mascara

Böjer ögonfransarna och sedan målar dem. Min mascara är förövrigt slut och jag måste köpe en ny. Har någon ett tips på en bra?? det gick ju inte speciellt bra för mig igår som ni kanske läste om när jag var på Lindex....
Steg 8: Läppar

Beiget läppstift från Estée Lauder. Rosa glittrigt läppglans från Dior och ett läppglans från Face Stockholm. Använder inte alla samtidigt såklart..:P

Kommentarer
Postat av: LINNEA

den rosa define-a-lash från maybelline is awesome, i think :) och diorshow - fast den är väl kanske inte så vardaglig

2010-02-18 @ 15:03:02
URL: http://beautyisafeeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0