Hårbandet - såhär gör du

2010-08-27 @ 16:58:58


1. Välj ut ett tyg, sen mäter du runt ditt huvud. Biten ska vara dubbelt så lång som huvudet (du ska kunna vira bandet runt huvudet 2 ggr) Och så väljer du hur bred den ska vara och viker tyget dubbelt som på bilden.

2. Klipp längs kanten.

3. Vik först tyget ut och in. (men ser inte på detta eftersom det är likadant på båda sidor) rätsida mot rädsida. Sen syr man längs kanten på hela biten. Sy INTE ihop på kortsidorna.

4. Sen vänder du tillbaka/ut och in på tyget så att det är åt rätt håll. (sömmarna hamnar då på insidan)

5. Så ser det ut då.

6. Nu syr du ihop den på kortsidorna.

7. Och tada! Nu är den färgig.

Men jag kom på att jag måste göra ett till inlägg om hur man sätter på den. Det kommer så fort jag kan. Inte idag dock. Imorgon kommer jag antagligen inte kunna blogga någonting. Kan kanske sätta ihop ett inlägg som jag lägger in imorgon innan jag drar. Kommer att blogga när jag kommer hem också.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för du visade :)

2010-08-27 @ 20:28:26
Postat av: Ellen

Inga problem, Malin! :)

2010-08-27 @ 21:29:45
URL: http://mswestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0